Resim ve Grafikler: Çift yönlü kodlama teorisinin önerileri bağlamında metin ve sesle olduğu kadar, tek başına kullanımı da önerilen resimler veya görsel malzemeler bilgi sunumunda yoğun olarak kullanılabilir (Merrill, 1983; Grogger, 1983). Zor konuların anlaşılmasını sağlamak için görsel malzemeler yazılımlara inşa edilmelidir. CDROM ve DVD gibi teknolojilerle ve sıkıştırma yazılımlarıyla birçok görsel materyali bir yazılım içine yerleştirmek mümkündür ancak görsel malzemenin yazılım içinde kullanımı özenle gerçekleştirilmelidir. Resim ve grafik kullanımında şu hususlara dikkat edilmelidir:
Y Görsel malzeme çok yoğun ve gereksizce kullanılıp öğrenciyi yormamalı ve dersi anlamadaki bilişsel akışı engellememelidir.
Y Metinleri/sesleri destekleyici ve tamamlayıcı görsel malzeme ayrıntıyla verilmelidir.
Y Metaforik görsel malzemenin seçiminde ve işlevinin tanımlanmasında tasarımcı, öğretmen ve programcılarla birlikte karar verilmelidir.
Y Süreç ve yöntemlerin ifade edilmesinde hareketli resimler- canlandırmalar kullanılarak öğrenci dikkati çekilebileceği gibi, bilgi örüntülerinin dinamik yapıları da gösterilebilir.
Y Butonlar resimlerle ikonlar haline dönüştürülüp ekranlara tamamen görsel bir görünüm verilerek daha somut ara birimler kazanılabilir.
Y Çoklu/hiper ortamda ses-resim, metin-resim ve canlandırma-diagram veya film-diagram gibi bilgi ifade eşlemeleri yapılırken işlenilen bilginin somut veya soyut olup olmadığına bakılarak öğrenci için en uygun eşlemenin hangisi olacağına karar verilmelidir.
4 Mart 2008 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder