Öğrenme Yazılımları ve Statik Görsel Materyaller
Sadece metin veya sembol gibi tek bir ifade şekliyle sunulan bilgi örüntüsünü anlamakta zorluk çeken bireylere görsel materyaller yardımcı olabilir. Çünkü görsel açıklamalar, bilginin ortaya çıkarıldığı örüntülerin somut veya metaforik olarak resimsel (yarı somut) ifadeleridir. Bireylerin çevre ile olan etkileşimlerinin birincil olarak doğrudan somut içerikler dahilindedir. Bu nedenle çevreyi algılamada ve onunla ilgili bilgilere anlam vermede, bireyler somut ve zihinsel olarak kolayca maniple edilebilir olan resimleri veya görsel malzemeyi daha çok tercih etmektedir. Elbette konu alanı ve bilgi örüntüsünün karmaşıklığına göre bireyin tercihi değişebilmektedir, ancak asıl olan bilgi inşasının somut temeller üzerinde yükselmesi gerekliliğidir ki bu konuda görsel temsiller işe koşulabilir. Göz ardı edilmemesi gereken bir olgu, resimlerinde tek başlarına yeterli olamayabileceği gerçeğidir. Dolayısıyla resimsel ifade biçimlerinin de metinsel, sözel veya temel sembolik ifadelerle desteklenmesi gerekebilir (Merrill, 1990).
Çok farklı kavram ve süreçlerin tanıtılması ve açıklanması için statik resimler işe koşulabileceği gibi, karmaşık sistemler de bu tür resimlerle tanıtılıp açıklanabilir. İlgili araştırmalar göstermiştir ki metin ve sembollerin uzun vadede hatırlanmasına bunlara eşlik eden resim ve diyagramlar yardım etmektedir (Jones, 1995, Hooper ve Hannafin, 1988). Ancak metin ve resim miktarındaki dengeyi iyi kurmak gereklidir, vurgulamaya çalıştığımız bilgiden ziyade resimlerin estetiği veya cazibesi ile öğrenci meşgul kılınmamalıdır. Resim ve görsel gösterimlerin ifade ettiği bilgilerin açıklanması, yorumlanması ve ötelenmesi etkinlikleri anlamlı öğrenmeler için bir yaklaşım olabilir. Bu tür bilgi manipulasyonları ile önceden öğrenilmiş olanlar ile ulaşılacak olanlar arasında bir köprü kurmak da olasıdır.
4 Mart 2008 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder